تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 فروردین 1403 - 11:56
171 بازدید
کد خبر : 208871

دوربین‌های الکس گارلند در فیلمبرداری «جنگ داخلی» برای بازیگران “تقریباً نامرئی” بودند

دوربین‌های الکس گارلند در فیلمبرداری «جنگ داخلی» برای بازیگران “تقریباً نامرئی” بودند

  به گزارش downloadfiilm.com و به نقل از برخورد دهنده یک فتوتیج جدید برای فیلم اکشن-دیستوپیایی آینده‌ی «جنگ داخلی»، نوشته و کارگردانی الکس گارلند، روش فیلمبرداری غیرمتعارف او، واکنش بازیگران به فیلمنامه‌اش و لحن منحصربه‌فرد فیلم را برجسته می‌کند. گارلند در این فتوتیج، «جنگ داخلی» را «یک فیلم جنگی به سبک «اینک آخرالزمان» توصیف می‌کند،

 

به گزارش downloadfiilm.com و به نقل از برخورد دهنده یک فتوتیج جدید برای فیلم اکشن-دیستوپیایی آینده‌ی «جنگ داخلی»، نوشته و کارگردانی الکس گارلند، روش فیلمبرداری غیرمتعارف او، واکنش بازیگران به فیلمنامه‌اش و لحن منحصربه‌فرد فیلم را برجسته می‌کند.

گارلند در این فتوتیج، «جنگ داخلی» را «یک فیلم جنگی به سبک «اینک آخرالزمان» توصیف می‌کند، در حالی که کریستن دانست، بازیگر نقش اول فیلم، می‌گوید فیلمنامه‌ی او را «بسیار تاثیرگذار» یافته است، حتی اگر با اولین خواندن آن کاملاً تکان خورده باشد.

 

«جنگ داخلی» که توسط کمپانی مستقل A24 توزیع می‌شود، داستان گروهی از شخصیت‌ها – شورشیان، روزنامه‌نگاران، شهروندان عادی – را روایت می‌کند که در حال سفر به واشنگتن دی.سی. از طریق جاده‌های فرعی ایالات متحده هستند، جایی که حمله‌ای برنامه‌ریزی شده است. این فیلم در آینده‌ای دیستوپیایی و در جریان یک جنگ داخلی دوم آمریکا که به سرعت در حال تشدید است، بین دولت و نیروهای تجزیه‌طلب روایت می‌شود.

 

دانست در نقش یک عکاس خبری بازی می‌کند و در این فتوتیج می‌گوید که شخصیت او حاضر است برای حقیقت «جانش را به خطر بیندازد».

 

کلی اسپینی، که اخیراً در فیلم «پریسیلا»ی A24 عملکرد تحسین‌برانگیزی از خود به جا گذاشته، در مورد تکنیک فیلمبرداری «غوطه‌ورکننده»‌ی گارلند در «جنگ داخلی» توضیح می‌دهد. او می‌گوید: «روش فیلمبرداری الکس واقعاً هوشمندانه بود، زیرا او این کار را به سبک سنتی انجام نمی‌داد. دوربین‌ها برای ما تقریباً نامرئی بودند. حس غوطه‌وری و واقع‌گرایی باورنکردنی داشت. تکان‌دهنده بود.»

 

لازم به ذکر است که فیلم A24 دیگری به تازگی از سبک فیلمبرداری مشابهی با تأثیر وحشتناک یکسانی استفاده کرده است. کارگردان جاناتان گلیزر برای برجسته کردن پوچی شر، دوربین‌ها را در اطراف صحنه‌ی فیلمبرداری آخرین اثرش، «منطقه‌ی مورد علاقه»، پنهان کرد. این فیلم در مورد فعالیت‌های روزمره‌ی عادی یک زوج نازی در حالی است که اقدامات هولناک در اردوگاه کار اجباری در کنار خانه‌شان انجام می‌شود. 

 

«جنگ داخلی» زمینه‌ساز آینده‌ی A24 می‌شود 

«جنگ داخلی»، با بودجه‌ای گزارش‌شده‌ی ۵۰ میلیون دلاری، احتمالاً اولین تلاش واقعی A24 برای ورود به عرصه‌ی فیلم‌های میان‌بودجه پس از یک دهه ساخت و توزیع فیلم‌های بسیار کوچک‌تر است. این فیلم در حوزه‌ای فعالیت می‌کند که اکثر استودیوها، به خصوص پس از همه‌گیری، آن را رها کرده‌اند. از بسیاری جهات، این فرصتی عالی برای سنجیدن بازار و احتمالاً تصاحب بازاری است که به نظر نمی‌رسد طرفداران زیادی داشته باشد.

به عنوان بخشی از تبلیغات حول اکران «جنگ داخلی»، A24 در حال اکران مجدد سه فیلم قدیمی خود با فناوری IMAX است. هفته‌ی گذشته، «اکس‌ماکینا» با استقبال خوبی در سینماهای داخلی اکران شد؛ این اکران در ماه آوریل با «وراثتی» و در ماه مه با «جواهرات تراش‌نخورده» دنبال خواهد شد.

«جنگ داخلی» در جشنواره‌ی اخیر South by Southwest به نمایش درآمد و با واکنش مثبتی روبرو شد. این فیلم در حال حاضر در وب‌سایت جمع‌آوری نقد Rotten Tomatoes امتیاز مثبت ۹۲% را کسب کرده است. مت دوناتو از کولایدر آن را «بهترین فیلم گارلند تا به امروز» خواند و نوشت که این فیلم «از نظر موضع‌گیری درباره‌ی گذشته، حال و آینده‌ی آمریکا به طرز استرس‌زایی مرتبط و مبهم به نظر می‌رسد».

«جنگ داخلی» با بازی جسی پلمونز، واگنر مورا، سونویا میزونو، استیون مک‌کینلی هندرسون و نیک آفرمن، در تاریخ ۱۲ آوریل در داخل آمریکا اکران خواهد شد. می‌توانید فتوتیج این فیلم را در زیر تماشا کنید و برای به‌روزرسانی‌های بیشتر با کولایدر همراه باشید. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.