تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 اسفند 1402 - 17:18
221 بازدید
کد خبر : 208864

۵ بهترین استراتژی لینک سازی که هر بازاریاب باید بداند

۵ بهترین استراتژی لینک سازی که هر بازاریاب باید بداند

  بک لینک دادن به وب سایت شما برای رتبه بندی گوگل بسیار مهم است. رپوتاژ آگهی خوب چیست؟ هر پیوند مانند رای است که می گوید وب سایت شما قابل اعتماد است. هرچه رای بیشتری داشته باشید، بهتر است. اما همه لینک ها برابر نیستند. استراتژی های لینک سازی مختلفی برای ایمن سازی لینک

 

بک لینک دادن به وب سایت شما برای رتبه بندی گوگل بسیار مهم است. رپوتاژ آگهی خوب چیست؟ هر پیوند مانند رای است که می گوید وب سایت شما قابل اعتماد است. هرچه رای بیشتری داشته باشید، بهتر است. اما همه لینک ها برابر نیستند. استراتژی های لینک سازی مختلفی برای ایمن سازی لینک ها از وب سایت های معتبر وجود دارد.

اگر هنوز نیاز دارید رویکرد خود را برای امسال برنامه ریزی کنید، این مقاله نکاتی را برای برند دیجیتالی شما ارائه می دهد که هنگام دریافت بک لینک های بیشتر در نظر بگیرید.

 

طرحی برای ساخت هایپرلینک های یک طرفه

یک استراتژی پیوند خوب باعث می شود وب سایت شما در صفحات اول نتایج جستجو ظاهر شود. به همین دلیل است که کارشناسان سئو این تکنیک ها را برای مدیریت، پیگیری و بهبود لینک های خود می سازند و استفاده می کنند.

 

خبر خوب این است که برای شروع کار بر روی طرح اصلی لینک بیلدینگ و مشاهده نتایج مثبت، نیازی نیست که یک متخصص سئو باشید.

 

ایجاد راه های خوب برای به دست آوردن پیوندها ممکن است کمی کار کند، اما زمانی که شروع کنید، نتایج قابل توجهی خواهید دید. برای برنامه ریزی استراتژی ساخت لینک سئو، به این مراحل اولیه فکر کنید:

 

وب سایت خود را ارزیابی کنید

با ارزیابی کامل وب سایت خود شروع کنید. قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام وب سایت را هدف قرار دهید یا چه تعداد لینک دریافت کنید، نقاط قوت و ضعف سایت خود را بدانید.

مشخص کنید که آیا تمرکز اصلی شما باید به دست آوردن بک لینک، انجام تحقیقات کلمات کلیدی یا ترکیب هر دو باشد. زمانی که متوجه شدید که سایت شما در کجا کوتاه می آید، می توانید استراتژی خود را تقویت کنید.

 

با بازار هدف خود آشنا شوید

قبل از ایجاد لینک، مخاطبان خود را با تهیه لیستی از وب سایت هایی که احتمالاً به آنها مراجعه می کنند، درک کنید. اگر افراد مناسب روی آن کلیک کنند، استراتژی ساخت لینک شما بهترین کار را خواهد داشت.

 

با بررسی جمعیت شناختی، رفتارها و علایق شروع کنید. دغدغه ها و علایق اولیه مخاطبان شما چیست؟ آنها معمولاً چگونه برای اطلاعات یا راه حل ها جستجو می کنند؟ چه موضوعات یا زمینه‌های مورد علاقه مرتبط با محصولات یا خدمات شما با اولویت‌های آن‌ها هماهنگ است؟

 

این درک به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت‌ها و انجمن‌های مناسب را برای طرح لینک‌سازی سئو خود مشخص کنید و اطمینان حاصل کنید که تلاش‌های شما با نیازها و علایق مخاطبان هماهنگ است.

 

ممیزی محتوای فعلی وب سایت

پست های وبلاگ و سایر صفحات وب خود را بررسی کنید تا محتوایی را که می تواند برای سایر وب سایت ها برای پیوند به آن ایده آل باشد، شناسایی کنید.

 

از طرف دیگر، همانطور که استراتژی های لینک سازی تجارت الکترونیک خود را برنامه ریزی می کنید، به یاد داشته باشید که بسیاری از صاحبان سایت در پیوند دادن به صفحات محصول مردد هستند، زیرا می تواند هرزنامه و بیش از حد تبلیغاتی باشد. در عوض، روی شناسایی صفحات قیف برتر که ارزش خوبی ارائه می دهند، تمرکز کنید.

 

علاوه بر این، محتوای ساخته شده توسط رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید. آیا از ابزار ساخت لینک مناسب استفاده می کنید؟ آیا در محتوای شما در مقایسه با آنها شکاف وجود دارد؟

 

اگر چنین است، برای ایجاد این صفحات از دست رفته زمان صرف کنید تا رقابت خود را در رتبه بندی موتورهای جستجو تقویت کنید. این رویکرد به شما کمک می کند بک لینک های ارزشمند و مرتبط تری را به وب سایت خود جذب کنید.

 

وب سایت های هدف خود را فهرست کنید

فهرستی از وب سایت های مورد نظر را تهیه کنید. این سایت‌ها باید با محتوای شما، کسب‌وکار شما و ترجیحات مخاطبان شما مطابقت داشته باشند. هنگامی که استراتژی ساخت لینک SEO خود را ایجاد می کنید، این سایت ها را در اولویت قرار دهید.

 

آنها را بر اساس ارتباط و اختیارشان دسته بندی کنید، مطمئن شوید که ابتدا روی مهم ترین آنها تمرکز می کنید.

 

به یاد داشته باشید که ساخت لینک یک فرآیند تدریجی و مداوم است. به این ترتیب، استراتژی شما باید شامل اهداف بلندمدت برای ردیابی پیشرفت و بهبود مستمر رتبه و دیده شدن وب سایت شما در نتایج جستجو باشد.

 

۵ بهترین استراتژی بک لینکینگ که باید در نظر بگیرید

در اینجا برخی از موثرترین استراتژی های بک لینک دهی آورده شده است. مانند هر روش دیگری، حفظ هدف نهایی خود در ذهن بسیار مهم است. این فرآیندی است که نیازمند زمان، فداکاری و پشتکار است.

در طول کمپین خود، به طور مداوم استراتژی های خود را ارزیابی کنید تا اثربخشی آنها را تعیین کنید و تنظیمات لازم را انجام دهید. این ارزیابی مداوم از استراتژی های لینک سازی شما برای سئو به اصلاح رویکرد شما و دستیابی به نتایج دلخواه کمک می کند.

 

۱. محتوای ارزشمند ایجاد کنید

محتوایی تولید کنید که ارزش پیوند دادن را داشته باشد. این محتوا باید جذابیت وسیعی داشته باشد و معمولاً به‌عنوان یک ماده برتر عمل می‌کند.

 

ویراستاران ترجیح می دهند به صفحاتی پیوند بزنند که با علایق مخاطبانشان مطابقت دارد، بنابراین هرچه محتوای شما با مخاطبانشان همسوتر باشد، شانس بیشتری برای لینک شدن خواهید داشت.

 

محتوای ارزشمند نیز باید آموزش و اطلاعات را ارائه دهد. باید به مشکلات رایج بپردازد یا به سوالاتی که اغلب مخاطبان شما دارند پاسخ دهد.

 

بهترین راه برای تعیین اینکه آیا محتوای شما با مخاطبان هدف شما طنین انداز می شود یا خیر، جمع آوری بازخورد از آنها است. این فرآیند را بخشی از استراتژی ساخت لینک داخلی خود قرار دهید.

 

شما می توانید نظرسنجی انجام دهید، در گفتگو شرکت کنید، ترجیحات آنها را تجزیه و تحلیل کنید و واکنش آنها را به محتوای قبلی زیر نظر بگیرید. درک نیازها و ترجیحات بازار هدف شما را در ایجاد محتوایی که برای آنها جذاب باشد راهنمایی می کند.

 

۲. گسترش

Outreach شامل درخواست از سایر وب سایت ها برای ایجاد بک لینک است.

 

هنگامی که محتوای ارزشمندی ایجاد می کنید، ضروری است که آن را با وب سایت هایی به اشتراک بگذارید که می توانند آن را مفید بدانند. دریافت بک لینک از وب‌سایت‌های معتبر به گوگل نشان می‌دهد که سایت شما در یک منطقه خاص معتبر است.

 

این بک لینک ها به عنوان تاییدیه از یک سایت به سایت دیگر عمل می کنند. علاوه بر این، بک لینک ها از منابع مختلف می توانند به گسترش مخاطبان بالقوه شما با آوردن بازدیدکنندگان جدید به سایت شما کمک کنند.

 

هنگام اجرای این بهترین استراتژی ساخت لینک، متخصصان سئو معمولاً مقالاتی را برای سردبیران سایت ارسال می کنند و توضیح می دهند که چرا محتوای آنها ارزشمند است. با این حال، توسعه می‌تواند شامل تاکتیک‌های محتوای مختلفی باشد، مانند:

 

  • صدور بیانیه های مطبوعاتی برای ایمن سازی پیوندها از وب سایت های مربوطه
  • تبلیغ محتوای جدید با ابزارهای لینک سازی
  • جستجوی لینک در محتوای موجود
  • اصلاح نام‌های نامرتبط

 

می‌توانید معیارها و شاخص‌های مختلفی را ردیابی کنید تا مشخص کنید که آیا مقالات فراگیر شما در حال جلب توجه هستند یا خیر. بر تعداد بازدیدها، لایک ها، اشتراک گذاری ها و نظرات در مورد مقالات خود نظارت کنید. علاوه بر این، افزایش ترافیک یا تعامل وب سایت را پس از انتشار مقالات فراگیر ارزیابی کنید.

 

از ابزارهای تحلیلی برای اندازه گیری تأثیر و دسترسی محتوای خود استفاده کنید. به طور منظم این معیارهای استراتژی لینک سازی خوب را بررسی کنید تا اثربخشی تلاش های خود را ارزیابی کنید.

 

۳. سازماندهی رویدادهای ارزشمند

این رویکرد خیلی کلی به نظر می رسد، اما چندین مزیت برای دریافت لینک از وب سایت های خبری وجود دارد.

 

به عنوان مثال، بسیاری از خبرگزاری ها دارای مخاطبان زیادی هستند که برخی از آنها ممکن است از سایت شما بازدید کنند. علاوه بر این، منابع خبری متعددی در زمینه های مربوطه خود معتبر هستند و یک بک لینک از آنها می تواند اعتبار شما را در گوگل به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

 

در حالی که ممکن است بر این باور باشید که هر کاری که شرکت شما انجام می دهد قابل توجه است، بسیار مهم است که بر آنچه مربوط به کسب و کار شما و انتشاراتی که هدف آن هستید تمرکز کنید. در اینجا چند استراتژی پیشرفته لینک سازی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

 

  • میزبانی یک رویداد
  • کمک های خیریه کنید.
  • یک سازمان غیرانتفاعی راه اندازی کنید
  • یک محصول یا راه حل جدید را معرفی کنید
  • شراکت جدید را اعلام کنید
  • ارائه بورسیه

 

اما چگونه می‌دانید که این رویدادها موفق هستند و به رشد دیجیتالی برند شما کمک می‌کنند؟

 

برای سنجش موفقیت رویدادهای شرکتی با ارزش خبری منتشر شده خود، می توانید میزان پوششی که رویداد شما در رسانه های مختلف دریافت می کند، چه آنلاین و چه آفلاین، اندازه گیری کنید.

 

همچنین می توانید میزان دسترسی و برداشت های ایجاد شده توسط پوشش خبری را ارزیابی کنید. این مسیر شامل اندازه مخاطب بالقوه ای است که در معرض رویداد شرکت شما قرار دارد.

 

همچنین می‌توانید معیارهای رسانه‌های اجتماعی مانند لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها، نظرات و ریتوییت‌های پست‌های مربوط به رویداد را ردیابی کنید. این مرحله در استراتژی‌های لینک‌سازی شما، میزان تعامل و علاقه مخاطبان شما را نشان می‌دهد.

 

یکی دیگر از معیارهای کشش عالی، تجزیه و تحلیل هرگونه افزایش ترافیک وب سایت در حین و پس از انتشار رویداد ارزشمند است. این روش نشان می دهد که آیا اخبار افراد را به کاوش در وب سایت شما سوق می دهد یا خیر.

 

همچنین می توانید موفقیت پوشش رویدادهای شرکت خود را با رقبا مقایسه کنید تا بینش خود را در مورد جایگاه خود در صنعت به دست آورید. با در نظر گرفتن این معیارها، می توانید به طور موثر تأثیر و موفقیت رویدادهای خبری شرکت خود را در حوزه عمومی اندازه گیری کنید.

 

۴. در سئوی فنی سرمایه گذاری کنید

یکی دیگر از استراتژی های لینک سازی خوب این است که با انجام یک بررسی فنی روی بک لینک های موجود، لینک ها را به دست آورید. گاهی اوقات، زمانی که صفحات وب آفلاین می شوند، این پیوندها ممکن است شکسته یا غیرفعال شوند. ویراستاران سایت ممکن است حتی متوجه نباشند که پیوندهای سایت شما دیگر کار نمی کنند.

با انجام تجزیه و تحلیل بک لینک در وب سایت خود، می توانید عملکرد بک لینک های خود را کنترل کنید. در اینجا چند فاکتور وجود دارد که باید قبل از ساخت بک لینک در نظر بگیرید:

 

  • لینک های شکسته را شناسایی کنید

 

شما می توانید با ویراستاران سایت تماس بگیرید، پیوندهای صحیح کار را به آنها ارائه دهید و ارزشی که برای سایت خود به ارمغان می آورند را توضیح دهید.

 

  • رفع خطاهای ۴۰۴

 

اگر صفحه ای دیگر وجود ندارد، یک پیوند تازه به صفحه مشابه ارائه دهید.

 

  • Redirects را حذف کنید

 

همانطور که استراتژی ساخت لینک خود را اجرا می کنید، اطمینان حاصل کنید که هرگونه تغییر مسیر به مقصد نهایی منتهی می شود. در صورت امکان، زنجیره های تغییر مسیر را حذف کنید.

 

  • HTTP در مقابل HTTPS

 

اگر اخیراً به HTTPS تغییر داده اید، مطمئن شوید که همه پیوندها را از HTTP به روز کرده اید.

 

پرداختن به این مشکلات سئوی لینک سازی به برقراری مجدد ارتباط بین وب سایت ها کمک می کند. یک پیوند ریدایرکت یا پیوندی که به صفحه ۴۰۴ منتهی می شود دارای حداقل ارزش است – رفع این مشکلات برای افزایش ترافیک ارگانیک به وب سایت شما بسیار مهم است.

 

۵. یک رهبر فکری باشید

یک رهبر فکری متخصص در صنعت خود است که به طور منظم محتوای تازه تولید می کند و ایده های نوآورانه مرتبط با حوزه خود را معرفی می کند.

 

این وضعیت اعتماد ایجاد می کند و محتوای آنها را به منبعی ارزشمند برای بسیاری تبدیل می کند. محتوای رهبری فکری می تواند تأثیر مثبتی بر رتبه بندی گوگل شما داشته باشد. این بهترین استراتژی ساخت لینک می تواند به تولید بک لینک های ارزشمند به سایت شما کمک کند.

 

وقتی افراد بیشتری به محتوای شما به عنوان منبع معتبر اشاره می کنند، گوگل شما را به عنوان یک مرجع در حوزه کاری خود می بیند.

 

برای اینکه بدانید آیا به عنوان یک رهبر فکری در حوزه کاری خود بازخورد مثبت دریافت می کنید یا خیر، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

 

  • به دعوت‌نامه‌ها برای همکاری، سخنرانی، مصاحبه یا مشارکت مهمان توجه کنید. این فرصت ها نشان می دهد که دیگران تخصص شما را می شناسند.
  • رشد فالوورهای آنلاین خود را در پلتفرم های مختلف دنبال کنید. افزایش مداوم فالوورها نشان دهنده نفوذ فزاینده در جایگاه شما است.
  • این استراتژی ساخت لینک خارجی را با تجزیه و تحلیل میزان دسترسی و دیده شدن محتوای خود ارزیابی کنید. ارزیابی کنید که مقالات، پست‌ها یا ویدیوهای شما چقدر در بین مخاطبان هدف شما به اشتراک گذاشته و توزیع می‌شوند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.