تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 19:27
84 بازدید
کد خبر : 208836

آیفون ۱۵ اپل در مقابل آیفون ۱۴ اپل

آیفون ۱۵ اپل در مقابل آیفون ۱۴ اپل

به گزارش اطلس نیوز و به نقل از گسمارنا حتی اگر مدل‌های آیفون پرو بیشتر بفروشند، باز هم افراد زیادی مدل‌های آیفون وانیلی را می‌خرند. چرخه ارتقا برای آیفون‌ها طولانی‌تر از گوشی‌های اندرویدی است و نشان می‌دهد که چقدر این دستگاه‌ها از سخت‌افزار گرفته تا نرم‌افزار و نسخه‌های مختلف ساخته شده‌اند. اگر هنوز از آیفون

iPhone 15 vs iPhone 14

به گزارش اطلس نیوز و به نقل از گسمارنا حتی اگر مدل‌های آیفون پرو بیشتر بفروشند، باز هم افراد زیادی مدل‌های آیفون وانیلی را می‌خرند. چرخه ارتقا برای آیفون‌ها طولانی‌تر از گوشی‌های اندرویدی است و نشان می‌دهد که چقدر این دستگاه‌ها از سخت‌افزار گرفته تا نرم‌افزار و نسخه‌های مختلف ساخته شده‌اند.

اگر هنوز از آیفون قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، ممکن است از خود بپرسید که آیا به آیفون ۱۴ یا ۱۵ ارتقا دهید (هر دو هنوز به طور رسمی از اپل در فروش هستند). خوب، دیگر نگاه نکنید. ما یک مقایسه کامل داریم.

جهش از آیفون ۱۴ به آیفون ۱۵ یکی از بزرگ‌ترین مواردی است که در این مدت دیده‌ایم. آیفون ۱۵ دارای صفحه نمایش جدید و بسیار روشن تر، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی جدید و بسیار بهتر است و فقط برای نام بردن از چند مورد، به استفاده از پورت USB Type-C روی آورده است.

برای شروع، می توانید برگه های مشخصات کامل را در اینجا مقایسه کنید یا مستقیماً با ارزیابی ویرایشگر ما در زیر ادامه دهید.

آیفون ۱۵ و آیفون ۱۴ ردپای کلی تقریباً یکسانی دارند. شما صادقانه به سختی می توانید این دو را از هم جدا کنید و تنها به شکل خود ادامه دهید.

رنگ های جدید بیشتر یک هدیه هستند، اما نگاهی سریع به شکل بریدگی نمایشگر باعث می شود دستگاه جدیدتر فوراً قابل تشخیص باشد. جزیره دینامیک که سال گذشته در مدل‌های پرو معرفی شد، سرانجام به آیفون ۱۵ وانیلی رسید و ما ظاهر مدرن‌تری را دوست داریم.

هر دو گوشی دارای پنل ۶.۱ اینچی هستند، اما آیفون ۱۵ جدید وضوح کمی بالاتر و نسبت صفحه نمایش به بدنه بهتری در حدود ۸۶.۴ درصد دارد. اگرچه تفاوت در شخص به سختی قابل درک است.

یکی دیگر از جنبه‌های طراحی جدید آیفون ۱۵ که با نگاه کردن به جزئیات می‌توان به آن توجه کرد، پخ گرد جدید روی قاب میانی آلومینیومی است که در اطراف بدنه گوشی قرار گرفته است. به لطف آن، اکنون حمل و نقل زیباتر و راحت تر شده است.

انتظار می رود این دو گوشی از نظر ساخت و مواد بسیار شبیه به هم باشند. فریم آنها از آلومینیوم ساخته شده است. پشت و جلو با شیشه محافظ Corning – شیشه گوریلا در پشت و انواع بادوام تر در جلو پوشانده شده است. اپل آن را سپر سرامیکی می نامد. در هر دو مدل یکسان است.

هر دو آیفون ۱۵ و آیفون ۱۴ دارای رتبه حفاظتی IP68 یکسان هستند. اپل هر دو دستگاه را برای زنده ماندن در زیر آب تا ۳۰ دقیقه در عمق ۶ متری آب شیرین ارزیابی می کند.

در حالی که هر دو گوشی دارای صفحه نمایش ۶.۱ اینچی Super Retina XDR OLED هستند، پانل های صفحه نمایش به طور قابل توجهی متفاوت هستند، متاسفانه از نظر نرخ به روز رسانی نیستند. اپل از ارائه چیزی بالاتر از ۶۰ هرتز در مدل های آیفون وانیلی خودداری می کند.

هر دو آیفون دارای گواهی HDR10 و Dolby Vision هستند و روشنایی، رنگ‌ها و کنتراست لازم برای پشتیبان‌گیری از این امتیاز را دارند.

با این حال، در مورد روشنایی صحبت می کنیم، این یکی از ارتقاهای اصلی صفحه نمایش آیفون ۱۵ است زیرا به طور قابل توجهی روشن تر از آیفون ۱۴ می شود. ما ۸۰۶ نیت روشنایی را در نوار لغزنده و ۱۶۴۳ نیت حداکثر روشنایی را در هنگام قرار گرفتن در معرض خارجی قوی اندازه گیری کردیم. سبک. ما ۸۰۴ نیت مشابهی را از آیفون ۱۴ با به حداکثر رساندن لغزنده روشنایی دریافت کردیم، اما هیچ افزایش روشنایی فراتر از آن در نور روشن محیط ارائه نکرد.

رزولوشن صفحه نمایش آیفون ۱۵ نیز اندکی با وضوح ۱۱۷۹ در ۲۵۵۶ پیکسل در مقایسه با ۱۱۷۰ در ۲۵۳۲ پیکسل در آیفون ۱۴ است. این تفاوت چندان قابل توجه نیست.

تغییر مهم‌تر تغییر از طراحی بریدگی ۱۴ به Dynamic Island در آیفون ۱۵ است. این امر طراحی آیفون وانیلی را با مدل‌های Pro مطابقت می‌دهد. ممکن است ذهنی باشد، اما ما آن را بهتر از ناچ دوست داریم.

عمر باتری
اپل یک باتری کمی بزرگتر در آیفون ۱۵ در مقایسه با ۱۴ جاسازی کرده است، بدون اینکه بر نسبت یا وزن دستگاه تأثیر بگذارد. این افزایش چندان زیاد نیست و از ۳۲۷۹ میلی آمپر ساعت به ۳۳۴۹ میلی آمپر ساعت می رسد، اما همچنان وجود دارد.

و ظرفیت باتری تنها چیزی نیست که سال به سال به‌طور تدریجی ارتقا پیدا می‌کند. تراشه A16 Bionic اپل در داخل آیفون ۱۵ مبتنی بر فرآیند توسعه کارآمدتر ۴ نانومتری در مقایسه با ۵ نانومتری A15 Bionic در آیفون ۱۴ است. پیشرفت‌های معماری زیادی نیز وجود داشته است. ما مطمئن هستیم که پنل نمایشگر جدید امسال نیز احتمالا کارآمدتر خواهد بود. بنابراین همه اینها به یک ضربه کوچک اما همچنان قابل توجه در استقامت باتری اضافه می کند.

در آزمایش ما، آیفون ۱۵ در مقایسه با ۹۰ ساعت آیفون ۱۴، در مجموع دوام باتری ۹۸ ساعت بهتری داشت. شاید مهمتر از آن، آیفون ۱۵ در کارهای روی صفحه نمایش مانند مرور وب و تماشای ویدیو، زمان اجرا طولانی تری دارد. مسلما مهمترین جنبه های استقامت باتری است.

سرعت شارژ
اپل ادعا می کند که هر دو آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ در ۳۰ دقیقه در صورت دریافت شارژر ۲۰ واتی می توانند از صفر به ۵۰ درصد برسند. در آزمایش ما، هر دو مدل آیفون توانستند از انتظارات بازار فراتر بروند، به طوری که آیفون ۱۴ ۶۰ درصد و آیفون ۱۵ – حدود ۵۸ درصد در نیم ساعت انجام دادند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.