تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1402 - 0:18
82 بازدید
کد خبر : 208827

گلستان در مبارزه بیولوژیک در کشور پیشرو است

گلستان در مبارزه بیولوژیک در کشور پیشرو است

به گزارش ایلنای گلستان، محمد برزعلی اظهارکرد: برای کشت پاییزه آمادگی کامل داریم و تمهیدات خوبی اندیشیده شده است.تاکنون ۷۷ درصد از طلب گندم کاران استان پرداخت شده و مابقی هم در دست اقدام است که به زودی واریز خواهد شد. وی گفت: در فصل زراعی گذشته، استان درگیر خشکسالی بسیار شدیدی بود با این

گلستان در مبارزه بیولوژیک در کشور پیشرو است

به گزارش ایلنای گلستان، محمد برزعلی اظهارکرد: برای کشت پاییزه آمادگی کامل داریم و تمهیدات خوبی اندیشیده شده است.تاکنون ۷۷ درصد از طلب گندم کاران استان پرداخت شده و مابقی هم در دست اقدام است که به زودی واریز خواهد شد.

وی گفت: در فصل زراعی گذشته، استان درگیر خشکسالی بسیار شدیدی بود با این وجود به همت والای کشاورزان و مدیریت و برنامه ریزی خوب سازمان جهادکشاورزی استان و‌همچنین مشارکت مراکز علمی دانشگاهی و تحقیقاتی استان توانستیم به ۷۵۰ هزار تن تولید گندم دست یابیم.

وی گفت: ۷۵ هزار هکتار از اراضی استان که مستعد استقرار سامانه های نوین آبیاری بود تجهیز شده است و تا ۸۹ درصد نیز برای این امر یارانه پرداخت می شود.

وی ادامه داد: با تدبیر مقام عالی وزارت، فعال تر کردن تعاونی های تولید در کشور در دست اقدام است و به این امر توجه ویژه ای می شود ما هم این مهم را در برنامه داریم و تقویت و حمایت تعاونی های تولید را  با جدیت هر چه بیشتر دنبال می کنیم.

برزعلی گفت: گلستان در مبارزه بیولوژیک به عنوان استان پیشرو شناخته شده است. ذخیره سازی بذر گواهی شده گندم و نهاده ها به خوبی انجام شده و کمبودی از این بابت وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به کسب رتبه اول کشت قراردادی گندم در سال گذشته گفت: تلاش می کنیم در سال زراعی جاری هم شرایط خوبی را تجربه کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.